Seidlová míří na ME do Berlína, rozhovor před odjezdem!

05.08.2018 14:02

Seidlová míří na ME do Berlína, rozhovor před odjezdem

Zdeni, moc gratulujeme k nominaci na ME. Pro vysokomýtskou atletiku, ale i pro naše město pořádná událost. Jak se splnění limitu rodilo?

Mockrát děkuji. Důležité je, že tuhle sezónu drží zdraví a příprava proběhla skoro bez bolístek. Už od prvních závodů v téhle sezoně běhám na úrovni osobáků. V tréninku to vypadalo taky slibně, tak bylo důležité mít v hlavě jasný cíl a nebát se za ním jít. Cíl byl si běžet osobák a když se mi to v průběhu sezony povedlo a k limitu scházelo už jen 18 setin, tak jsem si už strašně moc přála se na ME nominovat. Ale konkurence se zvedá. Ani s limitem nebyla účast jistá.  Proto jsem na MČR chtěla běžet nejen osobní rekord, ale dosáhnout i co nejlepšího umístění.

Trochu jsme s trenérem zariskovali a po Extralize už nikde nezávodili. Odjeli jsme na 2 týdny na soustředění a trochu přitrénovali. Vše jsme vsadili na republiku. Byla jsem hodně nervózní.  Trenér mi říkal, že na to mám, ale po rozběhu, kde jsem běžela o víc jak 3 vteřiny pomaleji než následně ve finále, jsem začala pochybovat, zda je ta forma správně načasovaná. Zpětně musím uznat, že bylo správné trenérovi věřit. Finále byl úplně jiný závod. Forma načasovaná správně byla a klaplo to.

 

Spousta lidí, kteří viděli přímý přenos v ČT se nás ve VM ptalo, zda jsi o Aleně Symerské v cílové rovince věděla? V televizi to působilo, že spíše ne?

Upřímně od zaznění startovní pistole si už nic nepamatuji. Měla jsem, jak se říká, krev v očích a nic jsem nevnímala. Jsem za to i teď zpětně ráda, protože jsem běžela sama na sebe. Jindy bych se možná lekla toho, že jsem rychle seběhla velkou soupeřku Ladu Vondrovou a možná bych i zvolnila. Takhle jsem běžela přesně mezičas na dvoustovku, co jsme si s trenérem přáli. Ani Alenu jsem nevnímala. Ona byla favoritka. Musím uznat, že letos má výbornou formu a měla skvělý závěr. Mně ty síly v cíli rychle docházely, nohy mě neposlouchaly, dokonce jsem se bála, abych nespadla a vůbec do cíle doběhla. Takže ano, 6 setin od zlaté medaile zamrzí, ale ten velký osobák a nominace na ME v tu chvíli bylo pro mě jako vítězství. Nevypustila jsem ani krok, nechala jsem ze sebe na dráze všechno, takže tam byla prostě Alena lepší.

 

Obrovský osobák, veliká gratulace k němu, splněný limit a čeká tě první individuální start na vrcholné akci dospělých. Tak jak se těšíš a jaké jsou cíle?

Děkuji moc.  Těším se neskutečně, stále ještě cítím velkou euforii. Už jsem ale zpátky v tréninku a beru to zodpovědně. Cíle jsou nemalé. Ráda bych prodala tuhle formu a zopakovala znovu nějaký takový pěkný čas. Až uvidíme startovky, tak pak si ještě s trenérem k tomu řekneme více.

 

Loňská sezóna byla pro tebe opravdu složitá, nedařilo se, letos však forma strmě roste, jak těžké bylo vyškrábat se zpět?

V loňské sezoně to bylo velmi těžké, udála se spousta změn, zdraví taky nebylo stoprocentní a doteď nevím, v čem to vězelo. Nebylo snadné hledat motivaci a věřit. Myslím, že si tímhle prošlo mnoho sportovců a ví, o čem mluvím. Spousta lidí říkala, že jsem už odepsaná a spousta lidí mi říkala, ať vydržím, že si to vše musí jen sednout. Neposlouchala jsem ani jeden typ lidí.   Měla jsem pocit, že jedni jsou na mě moc tvrdí a jedni mě jen utěšují. Poslouchala jsem jen trenéra a své tělo. Snažila jsem zlepšit regeneraci a neupínat se jen na atletiku. Snažila jsem se mít nad vším lehce nadhled a nebrat tu atletiku tak "navážno", ale při tom jsem se snažila být stále ve všem poctivá. Takže to bylo velmi těžké, ale být trpělivá se vyplatilo.

Stadion v Berlíně má neskutečnou kapacitu, jací jsou Němci fanoušci podle tebe?

Už jednou jsem startovala ve štafetě na ME družstev v Německu nebo na mládežnickém mítinku a ta atmosféra byla vždy senzační. Podle mě jsou Němci jako fanoušci výborní, moc se na to těším. Je tedy pravda, že je ještě spousta lístků k mání, ale to je i velkou kapacitou toho stadionu. Věřím, že Němci předvedou zase skvělou atmosféru a bude to hezký šampionát.

Na ME závodíš na magické datum 8. 8. 2018 v 11.30, datum ideální pro svatbu, ctitele bude určitě zajímat, zda se něco nerýsuje i u tebe?

Datum je to hezké, doufám, že mi to přinese štěstí. Jsem momentálně single, takže ke svatbě mám ještě daleko. Tak jestli je někde nějaký ctitel, tak ať nám pořádně fandí.

 

Přejeme hodně štěstí na ME v Berlíně.

AC Vysoké Mýto