Z Mýta až ke hvězdám, Zdeňka Seidlová se připravuje pod vedením trenéra Kupky

16.11.2016 11:23

Po mistrovství světa juniorů v polské Bydhošti, kde vysokomýtská závodnice skvělým výkonem na posledním úseku dotáhla české kvarteto v dlouhé štafetě časem hluboko pod 53 sec. až k fantastickému sedmému místu, skončila jedna etapa vysokomýtské závodnice. Kariéru bylo potřeba posunout dál. Zdeňka Seidlová se tak od září přesunula do Prahy a začala přípravu ve skupině nabité skvělými jmény.  Jednání ji zavedla až k jednomu z nejúspěšnějších trenérů České republiky Daliboru Kupkovi. První soustředění směřovalo na Šumavu, kde se hned přidala k atletickým hvězdám a společně s Pavlem Maslákem (dvojnásobný mistr světa) Emirem Bekričem ( bronzový z MS v Moskvě na 400m př., závodník ze Srbska) a českým rekordmanem na 100m Janem Velebou, začala nabíhat první kilometry pod novým vedením. Dalibor Kupka dovedl ke zlatu na Olympijských hrách Romana Šebrleho, k světovým titulům Zuzanu Hejnovou a Pavla Masláka, teď přizval do skupiny i mýtskou Zdeňku Seidlovou. Začíná nová daleko náročnější etapa. Zdeňka převlékne dres a od nové sezóny bude reprezentovat Duklu Praha.

Ve Vysokém Mýtě získala 8 titulů mistra republiky, získala 18 medailí z mistrovství republiky v individuálních startech, reprezentovala Českou republiku 2 x na halovém mistrovství Evropy, při HME v Praze skončila se štafetou na 4. místě, 18 setin od medaile. Stihla dva světové šampionáty juniorů (konají se jednou za 2 roky), jednou se probila až do finále. Dvakrát startovala i na ME juniorů (konají se jednou za 2 roky),  kde doběhla osmá se štafetou a v loňském roce ve švédské Eskilstuně dokázala vybojovat skvělé 7. místo ve finále individuálního závodu na 400m.  Jménem klubu AC Vysoké Mýto bychom ji chtěli i touto cestou poděkovat a popřát vše nejlepší v novém působišti.

 Pro stránky ACVM jsme vyzpovídali Zdeňku i jejího bývalého trenéra.

Zdeni, v Mýtě jsi strávila 7 let, co se ti promítne hlavou?

Nepopsatelné vzpomínky. Byly to léta mého dospívání, které bych nikdy za nic nevyměnila! Vypěstovala jsem si tak silné pouto a lásku k atletice, které už bude navždy přetrvávat. ACVM mě dovedlo někam, kde mě ani ve snu nenapadlo, že budu. Sport sám o sobě člověka vychová a atletika mě toho spoustu naučila a to nejen po té sportovní stránce. Promítne se mi toho hlavou spoustu, o čem bych se mohla rozpovídat na dlouho. Zkrátka bylo to pro mě nejkrásnějších 7 let!

(Zdeňka Seidlová při LODM v Táboře, doběhla bez tréninku 4. na trati 800m, tehdy atletiku navštěvovala ještě jen výjimečně)

Kdybys měla říct největší dosavadní zážitek, který by to byl?

Největší dosavadní zážitek? To je pro mě strašně těžké posoudit. Ale asi to pro mě bylo HME tady v Praze, kde jsem startovala za dospělé ve štafetě 4x 400m. Byla tam neuvěřitelná atmosféra, O2 aréna plná českých fanoušků. Tomu se jen tak něco nevyrovná. Ale těžko vybrat největší zážitek. Skoro z každých závodů si vezu ač podobné tak jiné zážitky.

Z Mýta až do skupiny Dalibora Kupky, dokázala sis to v 15 letech představit?

Upřímně jsem si to nedokázala představit ještě nedávno, v patnácti letech už asi vůbec ne.

Jak jsi zapadla do nové tréninkové skupiny?

Kluci mě mezi sebe hned přijali, takže od samého začátku se cítím v nové skupině dobře.

Trenér Dalibor Kupka dokáže dostat svěřence na vrchol, jak velká je to pro tebe změna? Myslím, že si s novým trenérem rozumíme a to je pro mě důležité. Skok je to vždycky, je to prostě změna. Jsem ale zatím moc spokojená. Dalibor se mnou hodně komunikuje, šetří mě a pracuje na mých nedostatcích.

Jaké to je být poprvé od rodičů a bydlet v Praze. Jak často se dostaneš domů? Jaké to je být mezi profíky, být jedním z nich.

Na bydlení v Praze jsem si zvykla hned. Jsem celkem přizpůsobivá a když člověk dostane skvělou spolubydlící, vše je snadnější. Bydlím na ubytovně Dukly, sdílím pokoj s o rok starší kajakářkou, se kterou jsme si hned od první chvíle sedly. Celkově mám kolem sebe skvělé lidi a o tom to taky hodně je. S rodiči mám perfektní vztah, tak jsme stále v kontaktu, ale domů se dostanu málo. Jezdíme pořád po soustředěních, a i když se vrátíme, tak mám teď více tréninkových jednotek než dřív. Do toho docházím do školy (jazyková škola). Proto domů jezdím zřídka a na chvilku. Je to super být mezi profíky. Člověk se hodně naučí a vlastně zjistí, že i profíci jsou jen obyčejní lidé, kteří si pouze jdou za svými sny.

Jak to vše v Mýtě začalo jsme se zeptali i Lukáše Dejdara?

Zdeňku jsem si vyhlédl když byla ještě hodně malá na letním táboře, kde jsem byl jako vedoucí. Klikatými cestami ve spolupráci s rodinou se podařilo Zdeňku přivést k atletice, v tu chvíli jsem netušil, že se atletikou budeme prodírat společně sedm let a že se nám podaří každý rok lámat osobáky a jet na zážitkové vlně až do dospělosti.  

Když vezmete těch sedm let, co se Vám promítne hlavou?

Promítne se mi toho spoustu, opravdu nádherné okamžiky i ty složité. Každá republiková medaile má svůj příběh, každý limit, každý osobák, každý závod, je to příjemné otočit se zpět. První MS a čekání na postup z rozběhu byl veliký zážitek, HME v Praze, ME v Eskilstuně, ale těch zážitků je fakt strašně moc, to nejde ani vyjmenovat, hodně jsme se nasmáli, vtipy, který nikdo jiný nepochopí. Byly to i starosti, zdraví nás málokdy podrželo, ale vždycky jsem hledal cestu ze šlamastiky a snažil se vše polepit, aby to sportovně rostlo, ale jednoduché to nebylo a věřím, že má stále kam jít.  Je to ohromný závoďák a byla radost sledovat tu chuť tu touhu.

Neuvažoval jste, že se Zdeňkou budete pracovat dál?_
Ne neuvažoval, samozřejmě je to těžké rozhodnutí, ale opravdu poctivě jsem to vyhodnocoval. Já jsem svou práci odvedl. Chci, aby její výkonnost dál rostla a to je pro mě důležité. S její kvalitou bylo nutné vylepšovat všechny podmínky a ještě víc vše profesionalizovat.

Když se podíváte zpátky, je něco, co byste v přípravě Zdeňky dělal jinak?

To jsou složité otázky, člověk se vyvíjí. Pod mým vedením ani jednou nechyběla na vrcholné akci, téměř vždy si tam zaběhla osobní rekord. Ale samozřejmě, najdou se věci, co bych dělal jinak, ale ono je to i o čase na trénink, musíte skloubit vše se školou a dalšími aktivitami. Určitě bych kladl ještě větší důraz na všestrannost a ještě větší důraz na zdraví a rozvoj rychlosti. Zároveň musíte pěstovat radost, to je strašně těžký úkol. Snažil jsem se hodně brzdit, abychom nespěchali, když máte patnáctiletou holku, co jede na HME dospělých, nesmíte zblbnout a musíte krotit vše okolo a to je fakt těžké, nejen pro vás. Okolí vás pak hodně tlačí a zde bych teď zpětně klidně ještě víc ubral.  

 Jak vidíte Zdeňku do budoucna?

Vidím to dobře, náramně. Má podle mě dost rezerv. Základ je stabilizovat zdraví. Určitě by měla zrychlit, nikdy z nejrůznějších důvodů neukázala naplno svůj potenciál v rychlosti. Vím, že je schopná běžet fakt rychle a jsou i další rezervy. Ve sportu se toho ale vždycky musí sejít vícero a bavíme se také o hladkých sprintech, kde je neskutečná konkurence. Přeju jí všechno nejlepší. Chci, aby se jí dařilo a zkusila se dostat na vrchol již v halové sezóně 2017. I když změna prostředí je složitá, věřím, že je profík, že to dá. S trenérem si rozumí, bude to dobré, je to neúspěšnější trenér sprintu u nás. Budeme ji všichni držet palce. Pojď Zdeni pojď!  ACVM! Držíme palce!

 

ZDEŇKA SEIDLOVÁ, AC VYSOKÉ MÝTO

Reprezentantka České republiky na 400m a 4x400m
Česká dorostenecká rekordmanka na trati 400m
Během kariéry překonala 4x ČESKÝ REKORD!
OR: 400m 53,95s, 200m 24,33s indoor, 100m 11,97s, 60m 7,56s

               

Největší úspěchy:
MSJ Bydgoszcz, Polsko, 7. místo 4x400m, 16. místo 400m 
MEJ Eskilstuna, Švédsko 7. místo  400m, 7. místo štafeta 4x400m
HME Praha 4. místo 4x400m (Rosolová, Jiranová, Seidlová, Hejnová)

Další výsledky:
ME družstev Heraklion 1. místo 4x400m (Rosolová, Masná, Seidlová, Hejnová)
ME družstev Braunshweig 9. místo 4x400m (Rosolová, Jiranová, Seidlová, Masná)
MSJ Eugene, USA rozběh 400m
EYOT Baku, Azerbajdžán 4. místo 400m
MEJ Riety, Italie 8. místo 4x400m
MS17 Donětsk, Ukrajina 4. místo štafeta, 10. místo 400m
ME Göteborg 4x400m, nejmladší česká reprezentantka v historii ME
Vytvořila 4x české rekordy v kategoriích žactva, dorostu a juniorů
8x mistryně České republiky v individuálních startech od 60m až po 400m
Získala 18 medailí z mistrovství ČR v individuálních startech